Visar inlägg med etikett planet x. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett planet x. Visa alla inlägg

onsdag 13 februari 2013

Nymånen ligger ned - Karlavagnen står upp - Vad är det som händer ?


Vi är ett hjärngäng som träffades i kväll för lite överläggningar om vad som händer.
Allt verkar vara rubbat på himlen det var vi helt enade om med våra skiljda iakttagelser vi gör.

Att vi ändrat läge och att vår jord vridit sig eller tippat på axeln är vi enat övertygade om.

1. Stjärnhimlen är nu rejält avvikande mot vad den någonsin varit förr.

2.Det har hänt något med månen...banan är fel, lutningen på halvmånen är fel, den har gått från att alltid varit stående till att nu nästan ligga ned och passerar snabbt över himlen.

3. Karlavagnen verkar mycket närmre nu än förr och nu står rakt upp på sitt "skaft".

4. De tre vise männen är nu i en allt mer liggande position, "horisontellt".

5. Solen går nu upp i sydost och ned i sydväst.

6 I somras gick den upp i nordost och ned i nordväst.

7. Hur kan det vara så in i vassen tyst om detta? Vi är 5 som varit väldigt intresserade av stjärnhimlen under minst 35-40 år och vi känner inte igen oss längre.


8. Har detta med HAARP och de lyft som utföres av atmosfären med jämna mellanrum att göra?

9. Har det med den omtalade himlakroppen "planet x" att göra?

10. Är det ett polskifte på gång?

11. Är chemtrailsprogrammet till för att dölja himlen från något vi inte ska få se?

Det är många frågor att få svar på. Börja studera himlen du också och dokumentera det du ser. 
Använd gamla böcker, foto, mm och jämför så ser du avvikelserna.

Polskiftes fenomenet förklarat av ryska forskare. 

Nedan info hämtat från: http://crisisboom.com/2011/01/23/pole-shift-2011/

Sidoinnehållet återges nedan, direktöversatt till svenska via google:(stavfel kan förekomma)

"
Solen.
Låt oss börja med solen. Solen är centrum för vårt solsystem, och allt liv som finns på denna jord kom från solen.  Om det inte fanns någon Sun, skulle vi inte leva. Detta är helt enkelt vetenskapligt faktum. Och så alla förändringar som sker i eller på vår sol kommer detta så småningom att påverka varje person som nu är vid liv.

Solens aktivitet under den senaste solfläckscykel var större än något som någonsin skådats tidigare. Men varje astronom som jag pratade med om det här utom en insisterade på att allt var "normalt". Att en person som arbetade på NASA, hävdade att vad som pågick hos solen var helt otroligt. Hon sade också att hon inte var "tillåtet" att prata om det. Men hon talade ändå, eftersom hon kände att världen behövde veta, men samtidigt frågade hon att jag inte offentligt diskutera vad hon hade sagt.

Vad är normalt? För forskare, är idén om "normala" bygger på att en långtidsstudie, sedan medelvärdet av resultaten.  Men i fallet med solen, har vi studerat den för bara ca en 100 år - och det var inte förrän den sista halvan av 20-talet att studien gjordes med instrument som kan anses särskilt exakt. Och så, eftersom solen är minst 4,5 miljarder år gammal, vår 100 - är eller 50-årig studie av det likvärdigt med att skriva om de sista en eller två sekunder i livet för en man eller kvinna som levde i 100 år.  

Anser ni att biografi är pålitligt? Vi vet faktiskt ingenting om solen som gör det möjligt för oss att säga vad som är "normalt".
Vi vet dock att solens magnetfält har förändrats under de senaste 100 åren. Det finns en studie av Dr Mike Lockwood från Rutherford Appleton National Laboratories i Kalifornien.  Dr Lockwood har undersökt solen och rapporterar att sedan 1901 den totala magnetfältet av solen har blivit starkare med 230 procent. Ingen vet vad som verkligen betyder, det är bara en iakttagelse.

Och vi vet att en del av solfläcksaktivitet i sista cykeln var större än något som någonsin registrerats tidigare i historien. But we don't know what that means, either. Men vi vet inte vad det betyder heller.

Solsystemet.
Sedan kommer informationen från Ryssland förra månaden, från den ryska National Academy of Science i Sibirien, där forskare har kommit fram till att vi har flyttat in i ett område av rymden som är annorlunda och har en mycket högre energinivå.

Ryssarna rapporterar förändringar som spelas in i rymden som aldrig har sett förut. Vi kan inte kontrollera uppgifterna "för vissa," men vi vet att den vetenskapliga organ rapporterar att det är verkligt, och att en doktor Dmitriev gör huvudet den här kroppen. Dessutom har jag varit personligen före den ryska National Academy of Science, i Moskva. Talar för Akademin i Sibirien, säger Dr Dmitriev att effekterna redovisas nedan har observerats (dessa är inte citat från Dr Dmitriev, men utdrag ur hans rapport).

Förändringar i framkanten av heliosfären.
Solen själv har ett magnetfält, och att magnetfält skapar en "ägg" runt solsystemet som kallas "heliosfären." Heliosfären är formad som en tår, med den långa, tunna änden av nedgången pekar bort från i vilken riktning vi ska resa. Ryssarna har tittat på framkanten av denna heliosfären, och de har observerat glödande, upphetsad plasma energi där.

Solens heliosfären brukade vara 10 astronomiska enheter djupa (en astronomisk enhet är avståndet från jorden till solen, cirka 93 miljoner miles) - 10 astronomiska enheter var "normala" tjocklek av denna glödande energi som vi brukade se på främre delen av solsystemet.
Idag, säger Dr Dmitriev att glödande energi är nu 100 astronomiska enheter djup.

Den ryska National Academy of Sciences ger oss inte en tidslinje, men förändringen från vad som var känt och accepterat att det är nu är en 1000-procentig ökning! Och ryssarna säger att denna förändring i solen förändrar hur planeterna fungerar och vilken typ av liv de kunde stödja de rapporterar även - men inte förklara - att DNA spiralen själv förändras. De anser att en fortsatt expansion av heliosfären småningom kommer att ta oss till en ny nivå av energi, att det förmodligen kommer att bli en plötslig expansion av de grundläggande harmoniska våglängder som solen avger när den strålar energi ur sig själv och att denna ökning av energi utsläpp kommer att förändra grundläggande natur hos all materia i solsystemet Det är en ganska djärvt uttalande, men det är följt av data att backa upp det.
(Forskare vid Cambridge University säger att de har sett fyra-strängat DNA i mänskliga celler för första gången. Den berömda "molekylen av liv", som bär vår genetiska kod, är mer bekant för oss som en dubbelspiral. )

Fem av planeternas atmosfär förändras och jordens måne förändras.
När USA landade på månen 1969, fann det ingen atmosfär. Sedan dess har jordens måne fått en allt mer växande  atmosfär som inte fanns tidigare, som består av en förening som Dr Dmitriev refererar till som "Natrium." Detta nya stämningen är nu 6.000 kilometer djup.

Jordens atmosfär i de övre nivåerna bildar HO gas som inte fanns tidigare. Det är helt enkelt inte existerade i den mängd som den gör nu.  Ryssarna säger att det inte är relaterade till den globala uppvärmningen och det är inte relaterade till CFC eller utsläpp fluorkol eller något sånt. Det bara dyker upp.
Mars atmosfär blir tydligt tjockare än den var innan. Sonden Mars Observer förlorade 1997 en av sina speglar, som orsakade den att krascha. Detta hände eftersom atmosfären var ungefär dubbelt så tät som NASA hade beräknat. I grund och botten var vinden och motståndet på den lilla spegeln så högt att den blåstes rätt av.

Atmosfärerna hos Jupiter, Uranus och Neptunus har också förändras, enligt ryssarna, vilket de inte kan förklara.

Ljusstyrkan för planeterna förändras.
*Venus visar en markant ökning i sin övergripande ljusstyrka.
*Jupiters energiska laddning har stigit så högt att det faktiskt är en synlig slang av joniserande strålning som är bildat mellan ytan av Jupiter och dess måne Io. Du kan faktiskt se den lysande energi i fotografier som tagits nyligen.
*Uranus och Neptunus också blir ljusare.
*De magnetiska fält förändras.
*Jupiters magnetfält har mer än fördubblats.
*Uranus magnetfält förändras - ingen förklaring.
*Neptunus magnetfält ökar.
Alla tre av dessa planeter blir ljusare, och deras atmosfäriska kvaliteter, säger ryssarna, förändras - men de förklarar inte vad som menas med detta.

Vad är verkligen häpnadsväckande, eftersom vissa människor här på jorden har väntat och förutse ett polskifte under en tid nu, är att ryssarna rapporterar att Uranus och Neptunus tycks ha haft de senaste polskiften. När Voyager II rymdsond flög förbi Uranus och Neptunus, den skenbara norr och söder magnetiska poler var sizably förskjuten från där den roterande stången var i tidigare inspelningar.
I ett fall var det 50 grader bort, och i det andra fallet var skillnaden omkring 40 grader.

Förändringar hos Jorden.
Låt oss tala om Jorden nu.
Ryssarna rapporterar två mer fakta: På jorden ökade den totala vulkanisk aktivitet 500 procent från 1875 till 1975, medan jordbävningen aktiviteten har ökat med 400 procent sedan 1973. Dr Dmitriev säger att jämföra åren 1963 till 1993, det totala antalet naturkatastrofer - orkaner, tyfoner, flodvågor, etc. - har ökat med 410 procent.

Jordens magnetfält har minskat.
Denna minskning började faktiskt 2000 år sedan, men minskningstakten blev plötsligt mycket snabbare 500 år sedan. Nu, under de senaste 20 åren eller så, har det magnetiska fältet blir oregelbunden. Luftfartsmyndigheter kartor över världen - som används för att låta flygplan att landa med autopilot system - har fått revideras hela världen för att de automatiska pilotsystem att arbeta.

(Detta är mycket lätt att kontrollera. Bara titta på en flygteknisk karta före 1990 för en viss City Airport, och sedan jämföra det med en nutida karta.)

I slutet av förra året, det arktiska istäcket på den exakta platsen för Nordpolen smält fullständigt för första gången i känd historia. Green Peace rapporterade att, i förhållande till vinterisen mönstret hade locket tidigare smälts över 300 miles mot polen och att i slutet av förra året både militära och civila fartyg kunde faktiskt gå direkt över Nordpolen. Det var vatten. Hittills, såvitt vi vet, har det aldrig funnits en tid där isen var mindre än tio meter tjock.

Däremot har Sydpolen en istäcke som är ungefär tre miles djup, och ändå stora isbitar fortsätter att bryta och smälta.

Vad händer?
Sedan 1900 har vi gått från att rida hästar till landningen på månen. Från att skicka brev med häst till bränning dem med omedelbar e-post, bildtelefon, och satelliter. På den negativa sidan har vi gått från stridande med primitiva vapen till atombomber och bioterrorism. Och kanske ännu mer påtagligt i 1900 jorden hade 30 miljoner arter, arter som ägde miljarder år att skapa.

Nu har vi mindre än hälften så många - färre än 15 miljoner arter.Och detta hände under 100 år: en geologisk ett ögonblick.
Om någon från en annan planet tittade jorden, skulle de säga att det var döende.
Men nu verkar något vara på gång som är bortom kontroll. I sin rapport ryssarna säger att det är samma typ av fenomen som inträffade när dinosaurierna dog ut "business as usual." - En tid som innebar en gigantisk förändring i jordens klimat och vädermönster, och en milstolpe i jordens förändring.

tisdag 11 september 2012

11 september 2012. 2 solar syns i horisonten vid soluppgången

Nordvästra Skåne den 11 september 2012 klockan 07.16 fastnade 2 solar vid en serie bilder tagna mot solen.


Direktlänk till Youtube för större bild:  http://youtu.be/HV4BBPmBwAM

Chemtrailsplanen startade tidigt sitt värv med att försöka "slå igen" himlen framför solen dels för att dölja den lilla solens existens för allmänhetens, samt att begränsa strålningen av bla neutriner från solutbrotten nu när solaktiviteten har ökat markant under 2012.

Amerikanska forskare har påpekat att just det nu höga flödet av neutriner påverkar hjärnans aktivitet hos mänskligheten och att man befarar "våldsamheter" och "uppror" likt det som setts i mellanöstern att sprida sig till fler platser på jorden.

(klicka på bilderna för att förstora dom)







måndag 3 september 2012

Planet X vid solen är svaren till chemtrails och vädermanipuleringen ?!


Se gärna videon direkt på Youtube för större bild: http://www.youtube.com/watch?v=89fhwwZ9_n0&feature=share&list=UL89fhwwZ9_n0



                           Länk till Youtube ovan film: http://youtu.be/NR7NIwY5y1A


Länk till Youtube ovan film: http://www.youtube.com/watch?v=DdEnWBXg9RY&feature=share&list=ULDdEnWBXg9RY

Solteleskopen har fångat objekt vid solen som verkar sakna rimliga förklaringar. Ett av objektet verkar ta energi direkt ur solen. Utbrotten på solen har ökat under 2012.


En brun dvärgstjärna vid namn Nibiru också kallad Planet X ska ha kommit in med sina 7 månar i vårt solsystem nu.NASA rapporterade redan 1983 om denna bruna dvärg men sedan har det varit knäpptyst om dess existens.


Är det förklaringen till att vår himmel sprutas med hälsovådliga "chemtrails" innehållande aluminium, barium, bor mm, för att dölja avvikelser vid solen och för att skydda från farlig strålning vid solutbrotten som nu är allt mer frekventa ? Kommer utbrotten att kulminera i gigantiska utbrott som kommer att påverka hela planeten ? Vad är det våra ledare vet som dom döljer för oss ?


NASA har idag "retuscherat" originalbilderna på "sfären" invid solen så att det inte längre går lika enkelt att urskilja föremålet, det går att avslöja direkt mot sparade bilder veckan dom kom ut på Helioviewer..
Likaså censurerar nu NASA bort dom timmar solen har utbrott i sina filmsekvenser av solen from 2 september 2012, för att dölja den ökade solaktiviteten från allmänheten och en hel del annan intressant aktivitet vid solen.



Varför har man valt att dölja det som kanske kommer för majoriteten av jordens folk ? Troligen för att vi har cyniska egoister i maktpositioner jorden över som ser om sitt eget hus och lämnar miljarder andra åt sitt öde.


Kanske det är dags att se om sitt hus, skaffa hem konserverad mat, flaskvatten, gasolkök, spritkök, stearinljus med mera redan nu i fall det oundvikliga sker som kommer att slå ut all samhällsservice.

Flera gigantiska farliga solutbrott är att vänta och även när dvärgstjärnan ska bryta sig ut från solen och komma vår väg med sina 7 månar i sällskap, där varje måne omges av flera asteroider som följt med i släptåg efter deras passage genom asteroidbältet..



En skrivelse från Gordon :

"Regeringen och eliten och de rika och mäktiga, alla vet detta, men har inte för avsikt att berätta, eftersom du är en förbrukningsvara. Al Gore, erbjöd sig att gå i spetsen för coverup sedan 1983-2003 med att kämpa för "global uppvärmning". Al Gore, och alla presidenter sedan GH Bush den äldre, och varje topphemlig vetenskapsman som är involverad i rymdprogrammet vet att Planet X kommer att närma sig inom 14 miljoner miles från jorden, vända och lämna solsystemet, och då inträffar också det största polskiftet i jordens historia, vilket gör att 90% av befolkningen kommer att duka under av flodvågor, vulkanutbrott, jordbävningar, svält och sjukdom. Detta kommer att försätta oss tillbaka till stenåldern.


Nästan alla på jorden kunde ha räddats eftersom NASA har känt till detta i över 50 år. De identifierade Planet X som nu är här för 27 år sedan, och nu i dag ljuger dom fortfarande.Dom vet också att hundratals meter höga flodvågor kommer, vulkanutbrott och kraftiga jordbävningar som kommer att separera jordskorpan. Tror du fortfarande på den "globala uppvärmningen" ?

Jag valdes som en möjlig framtida astronaut och fick ett stipendium från National Science Foundation för att studera astronomi och rymdvetenskap, och astrofysik. Jag har arbetat för FN om en uppförandekod för moraliskt uppförande för transnationella företag och suttit i miljöstyrelsen för staten Vermont. Detta är också en tid av separation mellan det själviska och osjälviska. Detta är ett test och ditt liv är på den linjen. Du bör bo minst 100 miles från kusten och på en höjd av minst 200 meter. Alla regeringar, ekonomier och räddningsinsatser kommer att misslyckas. Så fråga dig själv, du gör vad du vill, är du med dom du ska vara med och lever du på en säker plats?



Alla vulkaner kommer att gå av vid samma tid, heta stenarna orsakar skogsbränder, det kommer stora jordbävningar som skakar planeten. Pengar och ägodelar, värdesaker kommer att vara värdelösa. Den amerikanska regeringen kommer att överleva under en kort tid i bergen i Colorado. Folk måste vara beredda att försvara sig mot plundrare, mördare, våldtäktsmän och tjuvar som kommer att vara på fri fot. Titta på nyheter, se vulkaner, skalven. Har du någonsin sett två rymdfärjor på startplattan ? För att rädda de andra i eliten ? Varför akut fixa till Hubbleteleskopet och nya alla refraktorglas för "iakttagelser" på rymdstationen? Var uppmärksam.



Efter övergången, i 20 till 40 år kommer det att finnas ett fuktigt och dystert klimat när all is i världen smälter och haven stiger i storleksordningen 700 meter. Vulkaniskt damm kommer successivt att försvinna bort. Solpaneler kommer inte att fungera speciellt bra. Det enda hoppet för att få el är små vindkraftverk. Du måste veta hur man odlar själv från grunden. Har du en trädgård, höns eller bin? Vet du hur man använder handverktyg, håller sig varm, bygga strukturer och båtar? Inga butiker kommer någonsin att öppna igen. Det blir inget mer bränsle, du använder dig av vad du har. Europa kommer att bli nedsänkt i jordskorpan, hela Indien kommer att glida under Himalaya och Ryssland med undantag för topparna i Uralbergen kommer att vara under vatten. Texas och Florida kommer att vara borta för alltid. Kalifornien blir Kalifornien öarna. Maine blir tusentals små öar.


Människor behöver protein och salt. De stora sjöarna blir salt och den östra kusten av USA kommer att vara en separat halvmåneformad kontinental ö. Karibien och Latinamerika kommer att försvinna. Jag skulle kunna fortsätta, men jag hoppas att ni kommer ihåg vad jag har sagt hittills. Maine och New Zeeland, som  har hållits nere av glaciärer kommer att stiga upp med cirka 500 meter. Grönland och Antarktis kommer att vara den nya karga marken.

Du bör titta på Planet X varje dag. Vid soluppgången är den till vänster om solen, och vid solnedgången, till höger. Den är nu så nära till solen att det är svårt att se, men folk tar bilder av den nu. Samma dag som den är tillräckligt långt från solen komme den att vara väl synlig för hela världen, då kommer det att några veckor kvar till skiftet. En vecka innan skiftet kommer nordpolen att rulla bort från solen och det norra halvklotet kommer att vara i totalt mörker tills efter övergången. Alla broar kommer att kollapsa, dammar kommer att kollapsa, vägar sättas igensatt och du kommer inte att kunna lämna något område för något annat område. Du kan kyssa Cape Cod, Long Island, Rhode Island, och andra vackra kust platser adjö för alltid. Det inkluderar alla större kuststäder i världen.


 Jag vet inte det exakta datumet, men det kommer att vara i slutet av augusti, i slutet av december i år, eller i slutet av april, augusti eller december nästa år. Det beror på att det finns "magnetiska trimester" och jorden är i klorna på Planet X magnetfält nu. Följ nyheterna. Ingen tänker på att jordens förändringar är onormala, men kommer de att berätta varför ? "

Gordon Xxxxxxx 2.9.2012


 Michel de Nostredame (Nostradamus)
Les Propheties, C2:Q43
 
"During the appearance of the bearded star.
The three great princes will be made enemies:
Struck from the sky, peace earth quaking,
Po, Tiber overflowing, serpent placed upon the shore."

söndag 2 september 2012