Visar inlägg med etikett solstormar. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett solstormar. Visa alla inlägg

tisdag 27 oktober 2015

Äntligen en bok på svenska om chemtrails och vädermanipulering - De vita linjerna i skyn


Den första boken om fenomenet Chemtrails är nu här och det med råge. Filmer har gjorts om Chemtrails, riksdagsmän har ställt frågor till Riksdagens utredningstjänst, visselblåsande piloter har reagerat och privatpersoner ringer till myndigheter för att få ett svar på detta fenomen, som många menar är på fullaste allvar - det pågår en medveten sprayning av vår atmosfär med giftiga kemikalier, av anledningar som allmänheten inte får veta.

Faktum är att var tionde svensk tar fenomenet Chemtrails på fullaste allvar, framförallt de som är 65+ (och som mycket väl kommer i håg att strecken efter flygplanen inte alls var så långa och kvarliggande förr), enligt en ny undersökning av VoF*.

Boken De vita linjerna i skyn, av Maximilian Schnell, är en ordentlig fakta och bilddokumentation av fenomenet. Den framför dessutom specifika teorier om varför myndigheter och militärer hemlighåller syftet till manipuleringen av vår atmosfär. Det vi på senare tid uppmärksammat på himlen i form av milslånga "avdunstningsstreck", som aldrig tycks försvinna, är i själva verket bara toppen på isberget. I Sverige och i andra europeiska länder står färdiga radioanläggningar (projekt LOIS och LOFAR) med syftet att med hjälp av Chemtrails manipulera atmosfärens egenskaper.

Stephen Kings serie "Under The Dome" får plötsligt en obehaglig smak av verklighet...

* Undersökningen genomfördes med Demoskops Online Panel, vilken är telefonrekryterad baserad på ett slumpmässigt urval. Intervjuerna gjordes under perioden 5 - 11 maj 2015, med totalt 1 113 svarande. Målgruppen var den svenska allmänheten över 18 års ålder. Resultatet vägdes med avseende på kön, ålder, och parti (röst i senaste riksdagsvalet), för att på bästa sätt representera den svenska befolkningen.

*Här finner du en recension  av boken utförd av Pia Hellertz, lektor och fil dr vid Örebro Universitet:
Recension De vita linjerna i skyn pdf

*Nedan en video relaterad till boken:
Separat länk:  https://youtu.be/utA5_RBJmQY



Beskrivning på bokens baksida:

"För ett antal år sedan läste jag något intressant i en amerikansk bok från 2000-talets början, och just en mening fastnade hos mig, jag citerar:
"Vid framtida solcykler/solstormar kommer en liten amerikansk elit att försöka ta kontrollen över vädret".
Vi lever i en tid då allt fler uppfattar vårt väder som väldigt avvikande och annorlunda mot var det var förr. Vita plymer breder ut sig i skyn, moln vi aldrig tidigare skådat börjar visa sig på himlen. Frågorna är många.
Kan det vara så att vi nu kommit fram till en punkt där man kan kontrollera vårt väder? Vad kommer det att innebära och varför gör man det i såfall? Är det så enkelt att man skapat ett allsidigt instrument som kan styra vädret, ha kapacitet att skydda vårt känsliga samhälle vid solstormar, men som också kan användas som ett vapen?
Att använda begreppet "global uppvärmning" för att utestänga vår sol bakom tjocka syntetiska molnmassor känns lite fel. Att norra halvklotet drabbas värst vid solstormar är känt sedan tidigare, likaså att solen kan slå ut samhället på några minuter vid ett tillräckligt kraftfullt solutbrott.
Kan det vara så att det även finns ett annat hot där ute...? Kanske ett hot man inte vill tala om eller kännas vid. Denna bok ska förhoppningsvis inte lämna någon oberörd, och kunna ge läsaren svar på frågor och frambringa en klarhet för många."

Du hittar boken här:
Boken släpptes 2015 och det har redan gjorts försök att stoppa/förhindra att den når den breda allmänheten.

http://2000tv.se/webshop/index.php?route=product/product&product_id=146

http://www.bokus.com/bok/9789188093356/de-vita-linjerna-i-skyn/

http://www.adlibris.com/se/bok/de-vita-linjerna-i-skyn-9789188093356

http://cdon.se/b%C3%B6cker/schnell,_maximilian/de_vita_linjerna_i_skyn-35380615

Här nedan finner du en väldigt intressant film som dokumenterar vad som sker på himlen.
Vill du se den direkt på YouTube så följer du denna länk:  https://youtu.be/wRq8EA10kBU
Läs gärna kommentarerna till filmen.


tisdag 5 mars 2013

Chemtrails-Det giftiga amerikanska beskyddet mot solstormar.

NV Skåne 5 mars 2013.
Då var man igång igen med att lägga det giftiga amerikanska "beskyddet" för solstormarna-chemtrails.


Elbolag, banker, myndigheter, försvar måste alla vara involverade i detta och betala avgiften för detta oerhört miljöförstörande"skydd", som tar kål på det mesta levande med tiden och som gör många sjuka. Tydligen satsar man allt på ett kort för att skydda elektriska anläggningar, databaser, mobilnät, mm...

Kosta vad det kosta vill tydligen...även om nedfallet kontraminerar i stort sett allt.
Chemtrailskomponenterna är i nanoform (miljarddelar) och är för smått för att omfattas av gällande miljölagstiftningar. 
Satellitbild nedan i infrarött som visar chemtrails+aerosoler

Nedan utdrag ur Space Preservation Act 2001 (stjärnornas krig) som omfattar alla Natoländer inkl Sverige som är med i "beskyddet" som även omfattar sprutade av chemtrails:

 "" (C) The term `exotic weapons systems' includes weapons designed to damage space or natural ecosystems (such as the ionosphere and upper atmosphere) or climate, weather, and tectonic systems with the purpose of inducing damage or destruction upon a target population or region on earth or in space.""


Översatt: "" (C) Uttrycket `exotiska vapensystem" omfattar vapen som är avsedda att skada utrymme eller naturliga ekosystem (t.ex. jonosfären och övre atmosfär) eller klimat, väder och tektoniska system med syfte att förmå skada eller förstörelse på en målgrupp eller region på jorden eller i rymden. ""

http://www.fas.org/sgp/congress/2001/hr2977.html

  

Nedan bild Växjö-området morgonen 5 mars 2013


Det är i princip jordens magnetfält som skyddar oss mot partiklarna från solens utbrott. Det visar sig i form av norrsken när ett utbrott når oss. Genom all den elsmogen vi skapar stör vi det jordiska magnetfält som då har mindre förmåga att hålla den farliga strålningen borta från solen. Kraftiga utbrott från solen kan göra och har gjort att delar av vår elsystem brutit samman. Detta kommer också sker i framtiden. Vi kommer att vara speciellt utsatta från solens strålning när jordens magnetfält byter polaritet som har hänt några gånger under jordens existens. Under tiden polskiftet pågår blir det extremt farligt när någon solutbrott träffar jorden. 

Stora solstormar som gjorde åverkan var 1859 en superstorm en av de starkaste slog ut telegraf-förbindelser. 1921 New York Railroad storm. 1938 0ch 1940 fanns stora stormar som nådde jorden. 1989 i Kanada, Quebec-blackout, 9 timmar utan ström, 2003 södra Sverige och Sydafrika drabbas av strömavbrott. Problemet är att drabbas vi av en solstorm som 1859 så slåss elsystemet i stora delar ut med följden att de stora transformatorer bränns sönder. I detta fall får vi räkna med att vara utan ström i många månader om inte år. Det finns nämligen inga reservtransformatorer i den storleksordningen och en ny tillverkning tar en del månader. 

Därför bör det finnas transformatorer som själv kopplar ifrån vid en solstorm eller vi själva skall släcka ner hela strömförsörjning tills stormen är över. Det betyder några timmar eller dagar ingen el men transformatorer förstörs inte och elförsörjningen kan kopplas in igen.Vad som händer vid en stark solstorm är att det alstras stora överspänningar i elsystemet.
 
Människan har idag tekniskt utvecklade system för att kunna förstöra hela jorden. Det finns i princip 3 system: 1) Att förstöra allt. Det fungerar utmärkt med ett fåtal kraftiga vätebomber också kallat 3 fas bomb. 2) Att utplåna människor och djur utan att förstöra under annat byggnader. Det går med en neutron-bomb. Det är en minskad version av en 3 fas bomb. Man använder de snabba neutroner från lithiumdeuterid. Fusionen sättes igång med hjälp av den första fasen der uran 235 fissionskraft skapar mycket höga temperaturer. 

I en vanligt vätebomb är den tredje fasen att de snabba neutronerna används till att det blir en fission (atomklyvning) av uran 238. 3) Använda en emp-bomb (elektromagnetik puls) för att förstöra allt vad elektroniska kretsar är och därmed slår ut hela elsystemen. Där finns 2 möjligheter i princip: A) man använder en emp bomb av FCG typ ( Flux compression generator). Där kan man skydda utrustningen genom avskärmning typ faradays bur. 

Vissa känsliga och viktiga centraler i USA och även ledcentralen i flygplanet för krigsituationer och skydd för presidenten är optimal skyddad mot såna attacker. Man spränger en atombomb utanför atmosfären över det område man vill förstöra. (nemp-bomb = nuklear elektromagnetisk puls). För effekten skall vara maximal måste det absolut sker utanför atmosfären. Positionen ovanför området och styrkan av bomben kan beräknas för att begränsa förstörelsen av elektroniken till det önskade området. Tänk dig nu att av någon anledning någon trycker på fel knapp och sätter igång det ena eller andra. En stor tankeställare...





Ett test från maj 2012 som inte redovisats på denna sida påvisade skyhöga halter av kadmium och bly. 

SvD publicerar som vanligt förvirringar, men inte ett ljud om miljoner ton av giftiga kemikalier som dumpats i atmosfären via chemtrails:Kemikalier bakom folksjukdomar